2017 CV Jannemarie van den Brand

Hieronder een selectie van referenties:

Oktober 2015 – 1 mei 2016: met jannemarie voor Museum Het Valkhof
“Jannemarie heeft een half jaar de functie van medewerker educatieve projecten en activiteiten waargenomen. Ze is een gedreven en enthousiaste collega. Ze werkt zeer gestructureerd en accuraat en is daardoor in staat grote en veelomvattende projecten in goede banen te leiden. Het was een genoegen om weer samen te werken!”
Odette Straten, hoofd educatie en activiteiten Museum Het Valkhof, mei 2016


“Tussen april en augustus 2014 is Jannemarie betrokken geweest bij het uitvoeren van een brede publiekscampagne voor ‘MarketGarden70‘ door de Stichting Liberation Route Europe. Onderdeel daarvan was de campagne ‘Ooggetuigen Gezocht’. Tijdens de campagne heeft Jannemarie onder meer bijdragen geleverd voor de themawebsite, heeft zij gesproken met mensen die de Tweede Wereldoorlog zelf hebben meegemaakt en is zij – als onderdeel van het team – betrokken geweest bij het realiseren van bijvoorbeeld tv- en radiospots. Wij hebben Jannemarie leren kennen als een enthousiaste freelancer, die veel creatieve ideeën heeft en hard werken zeker niet schuwt.
Jeroen van Wieringen,  Pers- en Communicatieadviseur Stichting Liberation Route Europe, oktober 2014

Oktober 2012 tot juni 2013: met jannemarie voor Het Noordbrabants Museum
“Jannemarie heeft circa een half jaar de functie van hoofd communicatie waargenomen. In genoemde periode coördineerde Jannemarie onder meer de communicatie rond de heropening van Het Noordbrabants Museum in mei 2013 en de publiciteit rond de openingstentoonstellingen. Jannemarie’s ruime ervaring bij de benadering van de media kwam daarbij uitstekend van pas en haar inzet leidde tot bijzonder mooie resultaten.”, Charles de Mooij, directeur Het Noordbrabants Museum, juli 2013

“Voor en na mijn zwangerschapsverlof heb ik met Jannemarie samengewerkt. Zij heeft als interim hoofd Communicatie en Marketing onder andere de regie gevoerd op de publiciteit en persstrategie rondom de opening en openingsexposities. Ze weet feilloos de juiste boodschap te formuleren en heeft een doortastende aanpak bij de benadering van de pers, wat Het Noordbrabants Museum veel free publicity heeft geleverd. Daarbij is ze een kei in het motiveren van medewerkers door het geven van positieve feedback.”, Nathalie Dielissen, hoofd Marketing en Communicatie Het Noordbrabants Museum, juli 2013.

“In de acht maanden dat ik heb gewerkt met Jannemarie heb ik haar leren kennen als een levenslustige vakvrouw. Met veel daadkracht én humor leidde zij de afdeling marketing & communicatie tijdens de hectische periode rondom de heropening van Het Noordbrabants Museum. Door haar ervaring en professionalisme draaide Jannemarie snel soepel mee in onze organisatie. Het was een fijne samenwerking die heeft geleid tot mooie resultaten waaronder de introductie van een nieuwe merkidentiteit en grote publicitaire aandacht voor de opening van ons museum!”, Neeltje van Gool, senior medewerker Marketing en Communicatie  Het Noordbrabants Museum, juni 2013

“Ik heb Jannemarie ervaren als een vakvrouw. Haar ruime ervaring en kennis op het gebied van Marketing en Communicatie zorgden voor een professionele en efficiënte aanpak bij diverse projecten rondom de opening van het vernieuwde Noordbrabants Museum . Haar werkwijze is pragmatisch, doelgericht en gedreven. Haar grote netwerk heeft ze te danken aan haar betrokkenheid en enthousiasme! Een prettige sparringpartner en teamplayer.”, Chantal Sleutjes, medewerker Marketing en Communicatie Het Noordbrabants Museum, juli 2013

2010- 2012: met jannemarie voor Yaslab, Veilet BV en Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed (RCE)
“Veilet is blij met Jannemarie als sparring partner en adviseur op het terrein van marketingcommunicatie. Veilet organiseert online kunstveilingen voor het grote publiek maar ook voor besloten groepen. Klanten van Veilet zijn ondermeer Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed, PostNL, DSM, ING en vele andere bedrijven, gemeentes en instellingen”. Bernhard  Brinkmann, directeur Veilet BV, mei 2012

Robrecht loopbaancoaching & HR Advies, mei 2011
“Jannemarie werkte vakkundig en snel aan de redactie van mijn webteksten. Ze stelde kritische vragen en van mijn antwoorden wist ze kernachtig en concreet loopbaandiensten te beschrijven. Ze denkt breed en is in staat om van veel details een soepel geformuleerd geheel te maken.” Robert Wouterse, Robrecht loopbaancoaching & HR Advies, mei, 2011

Van 2000 tot mei 2010: Museum Het Valkhof
“Jannemarie heeft bij Museum Het Valkhof een enorme vakkennis verworven, mede door haar bijdragen aan de vier grootste tentoonstellingen uit het bestaan van het museum: ‘De gebroeders Van Limburg’ in 2005, ‘De laatste uren van Herculaneum’ in 2006-2007, ‘Luxe en decadentie’ in 2008 en ‘De wereld van Katherina’ in 2009. Ze heeft haar werk gedaan met groot verantwoordelijkheidsgevoel, zeer consciëntieus, trouw, punctueel, in hoog tempo en nauwgezet. Ze is eerlijk en direct.” Marijke Brouwer, directeur Museum Het Valkhof (2003-heden).

“Samenwerken met Jannemarie is een plezier. Haar gedrevenheid geeft energie, ze is doortastend en werkt met een duidelijk doel voor ogen. Planmatig is ze ijzersterk. Wie een communicatievrouw met pit en humor zoekt, is bij Jannemarie aan het juiste adres. Met gevoel voor realiteit gaat ze voor goud. Cultuur heeft duidelijk haar hart, maar ik ben er zeker van dat ook andere onderwerpen haar interesseren.” Maike Woldring, Woldring communicatie & interim management, hoofd publiekszaken Museum Het Valkhof (1998-2008).

“Met Jannemarie heb ik gewerkt aan vele projecten binnen Museum Het Valkhof. Haar enthousiasme voor de vele verschillende projecten, haar vakkundigheid, haar goed luisterend oor en haar input van creatieve ideeën maakten het samenwerken met haar niet alleen heel plezierig, maar ook succesvol!” Anouk van Heesch,  conservator hedendaagse kunst Museum Het Valkhof (2001-2006).